Vad är det det hänger på?



Bilden här är till för att illustrera framgångsfaktorer och jag skulle väl tro att det gäller i de flesta sammanhang. Att ha kunskap om saker och ting och förmåga och teknik att utöva det är en sak, men riktigt bra blir det inte förrän man har rätt inställning.

Det ligger nog en hel del i det.

Jag vet att choklad och chips inte är optimalt alla dagar i veckan, inte ens på helgen annat än i mindre, minimala mängder, men att bara veta det förslår inte så långt om min inställning är ett "Äh! Jag struntar i det, jag vill ha!". Visst gör jag så, ibland ofta, ibland ytterst sällan, men det känns. Känns för att jag då motarbetar mig själv och den ansträngning jag gör större delen av tiden.

Så funderade jag en liten stund en måndagmorgon.

Fast när jag tänker efter...så gör jag det faktiskt inte ofta alls!
Postat av: Pernilla Be

Sv: Nej, matdinkel har jag inte provat men det ska jag göra. Mathavre var verkligen en hit så det ska jag göra ofta. Det mättar bra och länge.



Sv: Ja, jag har tydligen hamnat lite varstans med mitt namn. De har ringt och jagat mig från "Efter tre" med Lotta Bromée i dag, men jag vill inte uttala mig mer. Jag är trött på att media vill förlöjliga ett förslag som från början var skrivet med glimten i ögat. Nu får min chef ta över bollen. De är minst sagt sura på "Efter tre" kan jag säga, så jag gottar mig åt att deras sändningsschema i eftermiddag havererar pga att jag inte vill prata med dem :-)

2011-03-14, 14:09:50 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/
Postat av: Pernilla Be

Vilken bra bild! Kunskap om vikt/kost/motion har jag massor av, det är motivation och jävlar-anamma-jag-klarar-detta som jag saknat tidigare, i alla fall någon längre period. Ibland måste man få säga "jag skiter i det" men lika många gånger, eller helst dubbelt så många gånger, behöver man tänka "det är inte värt det".



mvh//pernilla be

2011-03-14, 20:46:42 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: