Även den som inte söker kan finna

Min nya vinterkappa


Vi körde äldsta sonen till Norrköping i morse, han skulle vara med på sin gamla gymnasieskolas Öppet Hus. Sonen och hans kompis som går på samma program på Hälsouniversitetet i Linköping var ombedda att delta och berätta om sina år på gymnasieskolan och sedan vara "praktexempel" på vart man kan ta vägen efteråt...

Nåväl. Maken och jag spankulerade runt stan utan andra mål än att fika på favoritstället. In och ut ur några butiker och så gick vi in på Naturkompaniet. Där fanns så mycket häftiga saker, smarta väskor, kompakta saker av alla de slag att ha med på expeditioner (eller när man vill), bra matlådor med kylklamp inbyggd i locket, rubusta och rejäla skor och kängor. Me like!

Men så ser jag en vinterkappa.

Jag provar den.

Jag köper den.

Sällan har väl kappköp gått så smärtfritt. Svart, ren i linjerna, varm, funktionsduglig och lätt och tunn kvinnlig kappa från Arc'teryx. Jag har i många år tittat på varma kappor men stört mig på att de oftast är så fyrkantiga och puffiga, funkar inte alls för den som är kort och "kurvig". Nu kan vintern och kylan gärna få komma!
Postat av: Minendie

Den var ju jättesnygg! Jag känner igen problemet med vinterjackor, jag brukar se ut som en michelingubbe. Men desto gladare blir man när man hittar nåt riktigt bra.

Ha en bra lördagkväll och en lugn söndag.

2011-11-19, 17:55:19 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Helen Holmberg

Så snygg den var!!! Håller med dig om att jackor när man är kort och kurvig är svårt, är själv 157 cm och ser ut som en lilleplutt i det mesta. Speciellt armlängder kan driva mig till vansinne ;-)

2011-11-20, 06:05:22 - URL: http://www.helenholmberg.se
Postat av: Gitsan

Så fin! Oftast tycker jag man hittar de finaste plaggen när man egentligen inte är ute och letar efter dem.

2011-11-20, 19:25:36 - URL: http://gitsan.bloggsida.se/
Postat av: hovika

När man minst anar det... Riktigt snygg.

2011-11-21, 22:21:05 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: