Inbillat nödläge


Plötsligt fick jag för mig att jag behöver det här läppstiftet till fotosessionen på måndag. Ingenstans i vår lilla stad säljs Dior. Det är till att göra det svårt för sig.

För övrigt insåg jag att jag har ett starkt behov av att bli godkänd av alla i vissa sammanhang. Det är antagligen därför jag har så svårt att tacka nej när någon bjuder mig på "onödor" eller vill ha med mig på mindre genomtänkta matorgier. Eller att jag får småpanik vid blotta tanken på att tidningen med intervjun går ut till över 100 000 personer. Men så är det kanske som maken sa; man överdriver tanken på hur många som faktiskt läser allt som skrivs. Och än sen då om jag inte passar alla? Det har jag aldrig haft ambitionen att göra tidigare så varför bry sig nu?

Ikväll blir det samma upplägg som förra lördagen; Så mycket bättre och Downton Abbey.
Postat av: hovika

Ja det där är intressant och något jag själv kan fundera på mycket. När det gäller mig själv alltså. Visst är det konstigt att självkänslan eller kanske självförtroendet kan vara väldigt starkt i vissa typer av situationer och som bortblåst i andra.



Jag delar ditt lördagsupplägg.



Nyfiken på artikeln. Vill du avslöja vilken tidning?

2011-11-12, 19:54:42 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: