Lugnt hela dagen


Det var inte mycket som stod på dagens lista, bara middag, ljuständning på kyrkogården och TV-soffan, och "allt" det klarade vi av. Jag är idag tacksam för att jag fortsatt min vita vecka, att jag har avstått att breda mig en tunnbrödsmacka och att jag har plockat fram en del användbara plagg att användas nästa vecka på jobbet.

Jag har läst tidningen Lantliv och känner som vanligt en enorm längtan efter att ordna och dona inför advent och jul, men så brukar ju oftast insikten om verkligheten och tidsbristen infinna sig. Kanske om jag skrev en lista med ett fåtal önskesaker jag ville göra, man behöver ju inte göra allt?
Postat av: Pernilla Be

Håller med. Man ska lista det man helst vill göra och strunta i vad andra gör. Jag gillar adventsstakar men tvätta fönstrena innan är inget måste för mig. Jag vill baka lussekatter, men pepparkakor kan kvitta. Likaså pepparkakshus. Och i barnens "paketkalender", som min mormor broderat, hänger jag numer Dumlekolor istället för 2x24 små paket. Massa andra små saker är jul för mig, resten kan jag vara utan.



Kram, Pernilla be

2011-11-05, 23:43:26 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: