Peptalk!

Jag gick igenom mailen i ett konto jag inte använder så ofta men där jag tar emot Olof Röhlanders Veckans Peptalk. Jag har inte haft tid att läsa dessa men tog nu och läste dem som låg där, oöppnade. Plötsligt kändes det bara så bra! Jag har så stort inflytande själv över alla situationer som uppstår i mitt liv. Bara jag själv väljer hur jag hanterar det som händer, bara jag väljer om människor får göra mig förbannad eller känna mig granskad. De som anser sig behöva klanka på andra, förminska andra, de är rädda att de andra ska få vingar och flyga högt, långt och förbi!

Jag tror jag ska ta och läsa dessa Veckans Peptalk på måndagarna då de kommer!
Postat av: Pernilla Be

Det låter väldigt vettigt! Hur kan man få hans peptalk till mailen? Jag har lite svårt att hantera andras frustration som ofta landar i knät på mig. Får jag nio tummen upp så fastnar en enda tummen ner stenhårt, trots att jag gjort mitt bästa. Förnuftsmässigt kan jag hantera det, men inte känslomässigt tyvärr. Fast det rinner av mig snabbare numer, tidigare åt det stora hål i min självkänsla.



Kram, Pernilla be

2011-11-12, 22:07:40 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: hovika

Så bra, då hade de avsedd effekt. Låter som en bra vana att läsa dem när de kommer. Ger säkert mer energi än vad det tar. Jag har laddat ner en app till telefonen där man kan lyssna till olika pepptalks från honom under olika tema men jag har inte använt den mer än en gång när jag precis laddat ner den. Nu inspirerade du mig till att utforska och använda dem.



Sv. Jag använder viktklubb för att registrera vad jag äter. Jag köpte ett medlemskap i januari för hela året men har bara använt det i perioder. Nu när jag kände för ett nytt ryck valde jag att använda viktklubb igen eftersom jag ändå betalt istället för att testa något nytt . Det är ju ändå inte sidan eller kanske inte ens metoden som gör arbetet kom jag på: )



Jag åt mandlarna hela igår. Tog 5 st men tänkte när jag åt att lite mindre bitar hade varit bättre. Jag var nog mest lat som bara strödde på dem hela.

2011-11-13, 08:03:56 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: