Vilken förmiddag!

Lampan i hörnet ser jag fram mot att se tänd ikväll


Jag trodde jag skulle ha en lugn tågresa och hinna förbereda mig och jobba litet. Direkt jag stiger på ser jag en av mina äldsta vänner komma mot mig. Det blev Bistron och prat i flera timmar.

En av mina nuvarande kollegor kommer förbi och vi växlade några ord, han skulle på ett annat möte.

En ung kvinna går förbi med munnen fylld av något, jag fattar ingenting förrän hon börjar slita i personaltoans dörr. Det slutade med att hon kräktes vid dörren mellan vagnarna. Bistron var juste och jag kunde ta en vattenflaska och pyssla om henne litet.

När vi återvänder till vagnen ser jag min fd kollega (som jag tampades med i våras), jag växlade några ord med honom.

Väl på plats möttes jag upp av mina nya kollegor, vi åkte till universitetet och där... Jag var ju bara med som ett extra par händer mer eller mindre, jag fick stå och argumentera och bli manglad på frågor som jag inte har järnkoll på än. Som tur är har jag nyligen "lärt mig" att vända denna typ av argument och personer och bjuda in dem och deras åsikter till vidare engagemang. Kanske blir det bra, kanske blir det inte bra, men de övriga deltagarna var visst rätt vana vid denna personens övningar. Jag och min kollega vi bara skrattade till slut när det var över.

Nu är jag incheckad på hotellet och ska strax hasta vidare mot nästa evenemang.

Postat av: Gitsan

Vilket mysigt rum! Hoppas du får en bra vistelse och att den illamående damen inte smittade ner dig!

2011-11-15, 14:59:14 - URL: http://gitsan.bloggsida.se/
Postat av: Minendie

Vilken resa. Jag hoppas att min blir lite lugnare imorgon. Tack för peppen i inlägget om misslyckande. Jag känner mig redo att ta tag i det nu.

2011-11-15, 14:59:51 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Låter som en bra taktik att möta kritik och frågor med en invit till att engagera sig. Kan du utveckla det lite mer, eller ge mig något lästips? Jag vill ha alla knep jag kan få.



Kram, Pernilla be

2011-11-16, 19:22:16 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: