Vita veckor

Vecka 44 skulle vara en vit vecka avseende vin, godis, choklad och kakor. Jag har klarat av det "så där". Jag har avstått helt från vin, godis och choklad. Sedan blir det litet värre avseende kakor... Jag har inte rört småkakorna på jobbet. I måndags åt jag en mini-biskvi och det var väl OK. Men så i onsdags, när vi var ut och höstlovsfikade med familjen så åt jag en helt ogod Halloweenbakelse.... Igår kväll tog jag en bit köpekladdkaka, utan grädde.

Så jag får väl godkänt med kommentar om förbättring för veckan.

Veckan som kommer har jag två middagar, måndag och tisdag. Om det blir så att jag tycker att tillfället blir bättre av vin, så tar jag ett glas, framför allt tisdag då jag håller i representationen.

Något annat som jag ska föra över i kategorin "minska/avstå" är Wordfeud (alfapet på mobilen). Det tar alldeles för mycket tid. Jag fortsätter med barnen och min kollega och skippar alla Random Opponents. Dessutom är jag rätt trött på Facebook....

Jag behöver också ta en allvarlig titt på mitt soffsittande; soffsitteri är inte nödvändigtvis detsamma som återhämtning. Därför ska jag idag se om jag kan inspirera dottern till att lära sig baka bullar, jag tror hon skulle må bra av att lära sig att knåda en vetedeg (min favoritterapiform).
Postat av: Gitsan

Vad bra att du får tid över till annat med tanke på det du ska dra ner på ;)

2011-11-06, 15:05:35 - URL: http://gitsan.bloggsida.se/
Postat av: Pernilla Be

Man behöver göra en översyn ibland. Vad lägger jag tid på egentligen? Kan jag göra något annat?



Kram, Pernilla be

2011-11-06, 22:09:39 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: hovika

Bra tankar, duktig har du varit o lycka till med veckan.

2011-11-07, 06:27:12 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: