Bildbomb från Utrecht

Det blev inte så mycket fotograferande under dagarna i Utrecht, men jag lyckades knäppa litet här och där. Mest vid mat- och drycksituationer eftersom de var de enda då inte ens uppmärksamhet förväntades vara på annat håll. Jag är så glad att vara hemma, hemma till egna rutiner och vanor. Jag är helt oduglig när det gäller att upprätthålla en vettig diet och motionera, inte blir det bättre av att min kollega är alldeles för lik mig i det avseendet....

Så, litet bilder:


En av kanalerna i staden, längs med kajkanten i höjd med vattenytan finns en avsats och i muren bakom utrymmen under gatan var det fanns restauranger och caféer.



Genom tunnlar som denna (men utan regnbågslyset) transporterades hästvagnar till kajkanten för hämtning av varor. Vi drack varsitt glas vin intill denna tunnel.



Snabbmaten fanns absolut överallt, men jag blev förvånad över att potatisen till friesen putsades för hand innan de friterades.


 

Alla cyklade!

Men just ingen hade hjälm, inte ens småbarnen som blev skjutsade.



 

Den hemska lunchkroketten som jag inte åt upp.



 

Fantastiska ostar på torget.



 

I väntan på borgmästarens välkomsttal.



 

En riktigt god risotto åt jag en av kvällarna.

 

 

Postat av: Pernilla Be

Jag säger som min yngsta dotter "ken hem" (= välkommen hem).



Kram, Pernilla be

2011-10-16, 19:52:33 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: