Det gäller att ta tillfällena i akt

De dagar då jag åker till jobbet med buss och tåg vill jag inte prata med någon. Jag vill sminka mig, läsa tidningen och bara vara tyst. På bussen såg jag en bekant som jag visste skulle med tåget, men jag ville inte prata med den personen, så jag pinnande iväg längs med perrongen. Massor med människor stod och väntade, ändå fångades mitt öga av en ung blond kvinna med en jättesnygg kappa. Jag älgade på, steg på tåget när det stannade och kastade mig ner i ett säte.

-Kan jag sitta här bredvid dig? frågar hon med blont hår och fin kappa.

Det hela slutade med att vi pratade non-stop och i munnen på varandra hela vägen till Stockholm. Hon var hälsocoach på väg till en Qi Gong-kurs och med stresshantering som sitt specialområde. Verksam i vår lilla stad. Jättetrevlig. Påminde så mycket om Mia Törnblom.

Undrar om jag ska se det som ett "tecken"?

Kanske ska jag boka in mig på några massagepass och litet mindfullnessövningar hos henne? Eller bara ta tag i det hela?

Och, kappan, den var från Desigual.
Postat av: Minendie

Ibland är det "meningen" att man ska träffa vissa människor. Jag tror på tecken och gillar att gå efter dem. Lite massage är ju väldigt trevligt :)

2011-10-19, 09:41:38 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Snigel

BIG SIGN!!!



:-)

2011-10-19, 19:13:04 -
Postat av: Hovika

Häftigt. Testa. Mindfulness o massage samt bra kontakt. Låter som utmärkta förutsättningar.

2011-10-19, 21:45:28 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: