Ja och nej en fredag

Idag har jag, på gott och ont, sagt nej till:

  • Att följa med på äldsta sonens spelning på Söder i Stockholm (tyvärr)
  • Att stressa ifrån jobbet före jag kände mig färdig trots att alla andra verkade ha gått
  • Att sätta på TV:n när jag kom hem till ett tyst hus
  • Att ha krav på att laga mat, plocka runt hela huset, att göra något hushållsaktigt

Idag har jag, på gott och ont, sagt ja till:

  • Att glädjas åt att jag har ett jobb som är så spännande och intressant
  • Att jobba klart och sedan stressa till tåget
  • Att reta upp mig på att bussen hann åka precis framför näsan på mig för att tåget var försenat
  • Att spela Wordfeud med dottern medan jag väntade på nästa buss
  • Att ta ett glas rött vin när jag kom hem
  • Att duscha varmt och länge och sedan klä mig i myskläder
  • Att sitta tyst i vårt tysta hus och med avsikt att fortsätta med det
Postat av: Birgitta

Intressant! Du kan utveckla det till att ställa ja och nej i relation till varandra ;)

"jag sa nej till TV:n och ja till att sitta tyst i vårt hus"

På så sätt får man rätt fort fram vilka val man väljer och hur man mår av valen.

Bra jobbat!

2011-10-08, 09:49:56 - URL: http://gitsan.bloggsida.se/
Postat av: Hovika

Aktiva val är bra.

2011-10-08, 16:49:25 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: