Mayday! Mayday!

Jag känner det nästan som att jag håller på att drunkna!

Det händer saker på alla fronter, saker som är utöver det vanliga, saker som det inte helt går att avgöra utgången av. Jag, jag guppar omkring i allt detta och försöker hålla reda på mina egna positioner och samtidigt stödja och hjälpa de som drabbats mest. Det rör sig om i första hand privata saker och på gamla jobbet (som jag i vissa avseenden fortfarande har kopplingar till), men också på nya jobbet där det hänt saker som fått alla att dra efter andan, mestadels av positiva anledningar, men ändock.

Och jag, jag guppar med bland vågorna. Åker till jobbet, åker hem med tåg som inte håller tiderna, missar bussen, kommer hem och.... sen händer inte så mycket mer än att jag.... äter. Igår kväll åt dotter och jag mackor och te, sedan blev det två rader mörk apelsinchoklad och när tröttheten började sätta in, då gick jag och hämtade ett antal nävar ostkrokar.

Wordfeud håller mina tankar fokuserat på just det, men så kommer jag inte i säng. Eller i säng kommer jag, men där ligger jag sedan och placerar bokstäver.

Hudåkomman som jag har, rosacea, den är tillbaka. Jag har inte koll på hur den är kopplad till stress. Den borde ha gett med sig redan efter en behandling och nu är jag inne på tredje "skovet" och behöver kontakta husläkaren eftersom jag inte ska behandla på eget initiativ.

Mens har jag också. Igen... Jag ser ut att ha fått treveckors-cykler. Det är väl åldern...

Med andra ord; jag guppar omkring....
Postat av: M

Usch låter jobbigt! Gäller att strukturera upp när mycket händer. Vad kan DU påverka och vad ligger utanför din kontroll? Börja där du själv kan göra något och försök släppa det opåverkbara.

2011-10-06, 19:28:54 - URL: http://metasblogg.blogg.se/
Postat av: Minendie

Hoppas att det lugnar ner sig snart. Försök att nå botten där du kan och koncentrera dig på det.

2011-10-06, 21:10:17 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Försök att ta en dag i taget, och guppa med. Ibland rår man inte på att allt händer samtidigt, men man kan bara göra sitt bästa. Mest-akut-principen funkar alltid. Det som inte blir gjort blir inte gjort, och det är också en lösning. Se till att få sova och sätt inte igång hjärnan med ordpusslande innan du ska somna! Då är det bättre att gå fem varv runt huset i mörkret. Frisk luft och lite motion gör kroppen trött, och då får hjärnan också vila.



Kram, pernilla be

2011-10-06, 22:02:50 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: k

2011-10-07, 09:26:42 -
Postat av: karin-mot60kg

Jag är också mitt i ett stormande kaos. Men jag ser ljuset.



Håller med Meta, undersök vad du kan påverka och låt inte det som du inte kan påverka ta din energi.



Du är bra, glöm inte det!

2011-10-07, 09:27:56 - URL: http://mot60kg.blogspot.com
Postat av: Hovika

Ta det lugnt på havet o försök se händelserna och känslorna som vågor som kommer o går. En sak som jag försöker praktisera är. SOAS - Stopp, Observera, Acceptera, Svara eller Släpp. Jag är inte bra på att använda det när jag behöver det som mest men jag försöker öva. Styrkekramar till dig.

2011-10-08, 16:42:29 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: