Bit-ihop-dax!

Ja.

Det gick inte helt bra, men det hade kunnat gå bra mycket värre. Med stillandet av hunger vid hemkomst när pannkakor skulle gräddas alltså.

En sak som jag är rätt nöjd med är att jag inte har gått in på Pressbyrån på Centralen någon endaste eftermiddag den här veckan. Även om jag går in, så brukar jag klara mig rätt bra, men jag litar inte på mig själv till 100 %.

I morgon eftermiddag blir det födelsedagsfirande av två medarbetare på jobbet. Jag har ingen aning om till vilken grad det bullas upp för sådana här tillfällen eftersom det är första gången, men jag ska försöka komma ihåg att ta med Kesomellanmålet jag köpte i söndags och som stått i kylen hemma sedan dess. Det gäller väl att göra som Scarlett O'Hara i Borta med vinden; hon åt sig mätt innan hon gick på kalas. Kvinnor förväntades inte äta över huvudtaget på fester i Sydstaterna där i slutet på 1800-talet!
Postat av: Pernilla Be

Mellanmål strax innan du går hem är nog en bra ide! Bra gjort att du inte gått in i Pressbyrån. Ibland måste man liksom bara bestämma sig för att undvika svåra situationer. Tillfället gör tjuven :)



Kram, pernilla be

2011-09-29, 22:03:41 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: