Jag gjorde det!




Inte var det så att någon behöver bli särskilt imponerad av min insats, men jag känner mig mycket nöjd själv att jag gav mig ut, ensam och joggade i ca 20 min av de 25 jag var ute. Jag ställde mobilen på 5 min före den tid som vi hittills har möts för morgonpromenad, bara för att kunna få vara säker på att komma iväg ensam.

Det var så underbart att röra sig längs med kajkanten alltmedan solen gick upp och slippa prata. Det är bara att konstatera att promenerande/joggande (kanske löpning vad det lider) innehåller till stor del meditation för mig. Jag vill få ro att tänka eller att inte tänka.

Jag ska försöka hålla kvar den här känslan när jag kommer hem och hoppas på att jag kan få till tid i vardagen också. Ja, det var ju det där med att stiga av tunnelbanan i Gamla Stan...


Morgonjogg: 20 av 25 min totalt

Postat av: Elin

Bra där! Det gäller att hitta på saker som gör att man får sin tid till sin egen träning. Kanon!

2011-09-17, 09:52:14 - URL: http://elin79.se/vikt
Postat av: Minendie

Egentid är viktigt och ibland är det så otroligt skönt att vara ensam och bara vara tyst. Hoppas du får vila dig från prat och lyssnande lite i helgen.

2011-09-18, 15:38:56 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Bravo! Jag brukar säga att "för mycket och för lite skämmer allt". Just nu har du nog brist på egentid, det kan lätt bli för mycket av det goda. Jag blir också oerhört trött av allt prat, jag måste dagligen ha tid att tänka också.



Kram, Pernilla be

2011-09-19, 22:08:11 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: