Kompledigt

Jag tar kompledigt idag och imorgon för förra helgens arbete. Mina kollegor påpekade vikten av att hålla sig till femdagars arbetsvecka och att det är viktigt att vi tar ut det vi jobbar extra. Vi har oreglerad arbetstid, så det är inte aktuellt med övertidsersättning.

Jag har funderat på vad jag ska göra med dagen och alla möjliga förslag har rusat genom huvudet. Men, det jag mest saknat är mina långa promenader i tystnad, så oavsett väder lär jag ge mig ut på en sådan. Och ikväll är det yoga på gymmet, så jag ska kolla hur jag får ihop det med bussturerna (vi bor ju på landet, har bara en bil och den är inte hemma nu).

Jag sov nog sju timmar inatt. Det var en del som for runt i huvudet så det tog litet längre än vanligt att somna, men sju timmar är ändå bra, tycker jag, även om jag helst ser att det blir minst 7.5 (sedan jag läste en artikel om kvinnor, färre än 7.5 timmer sömn per natt och de hälsoproblem man utsatte sig för).

Torsdag- en dag för tankesortering!
Postat av: Snigeltakt

SV. Jag tränade med en kvinna som förklarade att det var den totala mängden spring som räknades. Dvs det var bättre att man sprang sammanlagt 30 minuter i intervaller än 15 minuter på ett bräde. Gör man ett intervallpass med gång och spring så orkar man hålla igång längre tid. Dvs det ger mer...och mersmak!

2011-09-22, 19:43:00 - URL: http://www.snigeltakt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: