Morgonmänniska som jag är


Jag tar och river av dagens "måsten" nu på stört, så kan jag ägna resten av dagen åt "vill".

Måsten: titt på några jobbdokument, dammsugning och badrumsstädning.

Vill: ut och vara ute, kanske bakning (favoritterapiform), tidningsläsning och bara vara.

För övrigt: Jag läste en artikel om högt fettintag och typ 2 diabetes, kika här den som vill. Efter att ha tillbringat tid med en diabetiker har jag insett att diabetes är allt annat än bara dålig insulinproduktion som fixas med en injektion, hela din dagliga tillvara påverkas och kan vara oerhört svår att kontrollera.
Postat av: Gitsan

Vad tveksam jag blev till den artikeln!

Trodde det var kolhydraterna som var boven. Undrar hur så många som äter enligt LCHF får så mycket bättre värden, blir av med både diabetes typ2 och högblodtryck....

Jag låg på gränsen till typ2 vid provtagning i somras. Nu äter jag enligt LCHF, tappar några kilo per månad och ska kolla mina värden igen under november har jag tänkt.

2011-09-23, 09:51:51 - URL: http://gitsan.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: