Om det är Paulún som säger det...


...så kan man nog anta att det är ganska sant.

Nämligen att vatten balanserar blodsockret, ökar energiförbrukningen och ökar fettförbränningen.

Jag la ner 90-talets hysteriska vattendrickande efter jag läst studier där man varnade för att det överdrivna intaget kunde leda till inkontinens, våra urinblåsor är inte skapta att hålla för hur stort vätskeintag som helst. På senare år glömmer jag ofta bort att dricka vatten och undviker det i viss utsträckning då jag så ofta är på resande fot (och inte vet var nästa toalett kan tänkas finnas). Men, att "dricka vatten" innebär tydligen ca 2 liter, jämt fördelat över dagen (självklart beroende på aktivitet och yttre temperatur).

Så, med andra ord kan viss dehydreringstendens nog (ibland) vara anledningen till att jag inte får till minus på vågen.

Näää, nu får jag ta och tänka på detta, har Fredrik Paulún sagt det, så tror jag på det.
Postat av: Minendie

Jag har också bärjat dricka mer vatten, de dagar jag kommer ihåg det i alla fall. Tror att det ligger nåt i det Paulún säger, sen ska man väl inte dricka i överflöd. Två liter kännas som nåt man kan klara utan att ständigt springa på toaletten, men det kanske tar ett tag innan kroppen vänjer sig.

2011-09-07, 21:14:27 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Jag dricker 2-3 liter vatten per dag och pinkar jämt. Utan vatten ökar jag direkt i vikt, plus att jag blir jättetörstig och får huvudvärk. Paulún har rätt :)



Kram, Pernilla be

2011-09-08, 01:45:11 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Snigel

Ja det verkar ju ligga något i det! Jag har också ökat min mängd vatten per dag och springer på toa ganska ofta. Det håller mig i alla fall sysselsatt så inte tankarna hamnar på sötsaker!



;-)

2011-09-08, 17:07:24 - URL: http://www.snigeltakt.wordpress.com
Postat av: Hovika

Jag drack också mer förr, ska också se över mitt vattenintag.

2011-09-09, 13:43:24 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: