Äntligen

 
Jag har tid hos optiker i eftermiddag. Jag har dragit på det i flera års tid för att jag tycker att det är så drygt att välja båge (och med progressiva, högbrytande glas så kostar det ju en del...), men nu måste jag. Jag ser ju inte vad som står på datorskärmen på jobbet längre utan krånglar med en massa titta-över-kanten-stuk och får nerver i kläm. Nu känns det riktigt skönt att jag äntligen kommer till skott ändå.
 
Min morgonrunda tog jag medan kaffet bryggdes och trots att den är kort (1.7 km) så känns det som att hela systemet vaknar till. Och med allt regnande vi haft de senaste kvällarna så känns det extra bra att ha hunnit med en rask runda under dagen, av någon anledning är det ofta uppehåll vid 5-snåret på morgonen.
 
Nu: dusch, frukost och i väg!
 
Postat av: Annika

Fin blogg :)

2012-08-09, 12:04:49 - URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Karin

Jag måste också skaffa nya glasögon, men har svårt att komma till skott :) Som vanligt tänker jag att jag ska bli lite smalare först... suck!

Jag tror precis som du att man måste acceptera att det inte räcker med en tillfällig diet, men jag vill inte se det som att jag ska behöva kämpa hela livet. Jag vill hitta en livsstil som funkar utan att varje dag ska vara en kamp. Tyvärr måste jag även acceptera att mina ätstörningsproblem kommer att följa mig genom hela livet. Även om jag lyckas hålla det i schack i framtiden så kommer det alltid finnas kvar i huvudet :(

2012-08-09, 14:47:14 - URL: http://tolvmanader.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: