Hemliga lappar

Jag får nyhetsbrev från något som heter Redaktionen och i den senaste fanns en riktigt trevlig idé som jag tänkte dela med mig av här:
 
Det är precis nu de flesta av oss har som mest energi. Det är nu vi är utvilade och redo att hugga tag i stora uppgifter, förändra och förbättra. Det är nu vi kan ändra rutiner, fixa det där som inte fungerade förra året och få ett mycket bättre arbetsliv med mer energi och ork över även till annat.

Saken är den att om du inte gör det nu direkt, pang bom, omedelbart, så är det läskigt lätt att falla in i samma mönster som förut och som inte fungerade riktigt.


Lita på mig - Gör så här:
1. Ta fram ett vitt papper och en penna och skriv upp allt du ska åstadkomma fram till jul.
2. Vik ihop lappen snyggt och lägg den i fickan - låt sedan lappen följa med från plagg till plagg under hösten så att du alltid blir påmind om målen.
3. Längst ner på lappen skriver du vad du får om du når dina mål (mycket viktigt).
4. Håll lappen hemlig. Forskning har visat att den som snackar för mycket om sina mål med andra förlorar lusten att nå dem (mer om de i ett kommande brev).

Det här enkla systemet fungerar perfekt eftersom du alltid blir påmind om var du ska och alltid kan ställa frågan: Är det jag gör nu rätt sak att göra för att nå mina mål? Och det spelar ingen roll om du vill skaffa fler kunder, gå ner i vikt eller bli en bättre förälder. Det funkar!

Om du är lite skeptisk, snälla prova i alla fall. Jag lovar att det fungerar :-)
Postat av: Hovika

Smart. Tack för tipset.

2012-08-25, 21:20:48 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.se
Postat av: Gitsan

Intressant det där med lappen :)

2012-08-26, 12:04:06 - URL: http://lagom.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: