Mat igår

 
Det blev självklart en hel del mat igår men jag tycker att jag ändå skötte mig något så när OK. Det är ju lätt hänt att spåra ur totalt vid tillfällen som denna.
 
Frukost: Naturell, mild yoghurt, vaniljpulver, supermüsli, litet honung, kaffe
Förmiddag: latte på dubbel espresso
Lunch: Vegetarisk buffet på Hermans på Fjällgatan (rekommmenderas, länk här)
Eftermiddag: Vatten i massor
Middag: Meze på Beirut Cafe (mezeknyten, röror, grönsaker, ost, mums), 1 glas vin
Efter middagen: 1/2 glas öl (smakade inte bra, lämnade hälften)
Sent på kvällen på hotellrummet när vi satt och pratade och pratade: en Fazerchoklad med Marianne och en Salmiak-choklad (ca 4 bitar på varje).
 
Bortsett från chokladen så var det en hyfsat OK matdag. Den vegetariska buffeten var suveränt god, tzatsikin den bästa jag ätit, men jag kan inte avgöra hur "bra" den var, god är mitt utlåtande.
 
Den största insikten från igår var denna: Jag tog upp makens och min "matleda", att mat varken är gott, roligt eller glädjefyllt. Stress" var det direkta svaret från mina kompisar och jag misstänker att de kan ha rätt. Mat ska planeras, tillagas, ätas och njutas, så ser inte vår mattillvaro ut för fem öre. Jag tror vi behöver ta oss en seriös funderare på hur vi ska lösa detta.
Postat av: Pernilla Be

Jag tror att dina kompisar har helt rätt. Ni kanske ska beställa hem en matkasse per vecka så slipper ni planera och handla i alla fall?

kram, pernilla be

2012-08-04, 22:19:43 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Hovika

Tror på Pernillas förslag. För mig är det en stor befrielse när vi gjort matsedel för en vecka och handlat hem allt. Tänkte göra ett antal veckomatsedlar under min semester o sedan rulla dessa så slipper vi arbetet med matsedeln också.

2012-08-05, 00:28:47 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: