Någon som testat fitnessnudlarna?

 
 
Jag blev bjuden på lunch idag och det blev wokade nudlar med räkor. Men det fick mig att fundera på fitnessnudlarna som jag läst om.
 
-Någon som testat dem? Är de något att ha?
Postat av: Viktkamp

vad är det för något? Har aldrig hört talas om dem =)

2012-08-07, 20:51:59 - URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Pernilla be

Hur mycket kolhydrater innehåller de? Max 5% är okej. Det finns kolhydratfria nudlar på lchfbutiken.se men jag tror att mathavre är godare :)

Kram, Pernilla be

2012-08-08, 15:31:23 - URL: http://www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Helen Holmberg

Funderade på att prova det när vi gick på lchf tidigare i år, men när jag hade googlat lite så insåg jag att det var nog ingen bra ide. Nudlarna är uppbygda av ett ämne som heter glukomanna, som fås från växter. Bieffekterna lät inte så kul och känslig som jag är lät jag bli. Vet inte hur känslig du är för olika matsaker? Tror nog mer på mathavre då som Pernilla skriver eller att göra egen kolhydratfri pasta.

"Taking glucomannan typically leads to slightly uncomfortable side effects such as gas, bloating, nausea, abdominal pain and diarrhea. More serious complaints of taking glucomannan can be traced to individuals sensitive to glucomannan that experienced allergic reactions such as a rash, hives, itching, swelling of the mouth or throat, wheezing, or difficulty breathing."

2012-08-10, 08:01:43 - URL: http://www.helenholmberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: