Det man fokuserar på

Det man fokuserar på, det får man mer av.
 
Karin skrev ett inlägg på sin blogg som gick direkt i hjärtat på mig. Med fokus på övervikt, överätning, småångest över kläder som "krymper" och usel prioritering så träning hamnar längst ner på listan, så vad har jag fått mer av?
 
Jo, just ovanstående.
 
Jag har funderat och kännt efter hur mycket det ligger i Karins inlägg och tänker att idén inte är i motsatsförhållande till ett friskt och sunt liv, utan det är mina tankar som i sin tur styr mina handlingar.
 
Jag anmälde mig till Ulrika Gabriels kurs "Tänk dig smal" i somras, men halkade omedelbums efter. Ulrika är så generös att jag får göra om kursen med start 7 januari. Jag ska tänka och känna denna gång, det är i huvudet mitt osunda liv sitter.
Postat av: Pernilla be

Åh, vad bra att du får göra kursen nu! Tankens kraft är stark! Prioritera detta nu - och kämpa på!

Kram, Pernilla be

Svar: Tack! Jag ska göra mitt bästa! Och försöka TÄNKA så det blir rätt och bra! :)
Cinderella

2012-12-28, 01:59:29 - URL: http://www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Birgitta

Toppen att du får göra om kursen. Hoppas du kan prioritera den ;)
Vi kan styra mycket med våra tankar.
Själv har jag jobbar med målbildsträning under min viktnedgång. Har tänkt mig känslan när jag skulle få på mig en av ringarna jag ärvde efter min mamma. Nu vet jag hur det känns ;)

Svar: Jag får skärpa mig när det gäller målbilderna, jag har ju livet för -13 kg i hyfsat gott minne....
Cinderella

2012-12-28, 18:35:59 - URL: http://lagom.bloggo.nu/
Postat av: Hovika

Kul att höra att du gör ett nytt försök med kursen!

Svar: Det är väldigt schysst av Ulrika att låta mig göra det. Jag behöver "bara" tänka på ett annorlunda sätt så att det inte blir till krav, utan glädje. :)
Cinderella

2012-12-29, 21:14:47 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.se
Postat av: Pernilla be

Hur går det? Fått ordning på tankarna än?

Gottnyttårkram, Pernilla be

Svar: Njaa.. På gång! :)
Cinderella

2012-12-31, 01:04:20 - URL: http://www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Karin

Vad roligt att min aha-upplevelse blev en aha-upplevelse för dig med! Det är ett tufft jobb att ändra sitt tankesätt och det tar tid. Men låt det göra det! Det kommer att löna sig i längden.

Gott nytt år och massa kramar!

Svar: Nya tankar är vad som behövs, de gamla ger det gamla resultatet...
Gott nytt 2013 till dig också!
Cinderella

2012-12-31, 10:24:40 - URL: http://tolvmanader.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: