Veckan som gått

 
 
Även om veckan som gick inte var stressig så var den fullspäckad av allt möjligt. Jag har träffat kompisar för middag, varit på jullunch på Fotografiska Museet, tampats med snöstorm och transporter hem (vi kom hem i onsdags tack vare att vi hade bil!), snöskottning, utländsk grupp som behövde litet guidning och sedan en del skrivbordsarbete och några möten på jobbet.
 
Julpysslandet går framåt i maklig takt. Ju äldre barn, desto färre (och dyrare...) julklappar, julmaten lagar jag på julafton till största delen (kalkon med amerikanska tillbehör) och det som ska bakas hinns med i god tid.
 
Ur hälsoperspektivet är det inte optimalt, så som det varit hela hösten. Slarv med mat i allra högsta grad och väldigt litet fysisk aktivitet. Å andra sidan har jag sovit gott, läst böcker i lugn och ro och alkoholanvändandet är väldigt lågt. Jag pratade i morse med maken om varifrån sparken i baken ska komma, men konstaterade att jag får bara sparka mig själv, sätta upp rimliga mål som jag uppnår och skapa motivation från det. En elefant (eller övervikt) kan inte ätas i en enda stor tugga, utan det får bli i småbitar allt eftersom. Så sa en kollega nyligen om en omorganisation.
 
Idag blir det vanligt söndagspyssel, ute är det rejält kallt, men det finns litet snö att skotta.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: