Rivstartvecka 6: Plötslig känsla av meningslöshet

Jag vet exakt hur mitt liv har sett ut de senaste två veckorna, jag har ätit och sovit borta fler dagar och nätter än jag gjort hemma. Ingen träning, bortamat, mer eller mindre fyllt av (positiv om det nu finns sådan) stress. Därför var jag inte den minsta förvånad över vågens siffror i morse, men en plötslig känsla av hopplöshet svepte över mig. Är det omöjligt med en vettig och hälsosam livsstil om man ser till hur mitt liv ser ut? Är det bara jag som tar taskiga beslut hela tiden, som inte är tillräckligt beslutsam och motiverad? Eller har jag inte kommit på svaret och lösningen på detta ännu?

Vågens siffror fick mig i princip att skämmas och därför smälter jag dem i min ensamhet utan att rapportera här.

Men som Terminator säger:

-I will be back!!!
Postat av: Helen Holmberg

Tycker du är stark som klarar av att hålla dig på banan så mycket som du gör! De flesta skulle nog bara skita i det totalt men du kämpar ju på när du har chans!! Visst du kanske inte kommer under de magiska strecket men du håller väl en ganska jämn balans och klädstorlek? Jag försöker låta bli att se till helheten, drog på mig på tok för många kilo förra året i slutet av det och det är så lätt att bara känna hur enkelt det bara vore att ge upp. Bara skita i alltihop. Tänk på Oasis låten "dont look back in angger", tänk framåt tänk vad du kan göra för din kropp idag och de bra dagar.



Vist kan man vara nitisk alltid, men det vore ganska omänskligt ;-)

2012-02-12, 12:06:01 - URL: http://www.helenholmberg.se
Postat av: Pernilla Be

Det är absolut inte omöjligt, men det krävs planering och ett stort mått av envishet. Och det har du :)Du måste hitta en träning som funkar var du än befinner dig i världen. Tränings-dvd, morgonpromenader, kvällspromenad - ja, du vet säkert själv vad som kan funka. Och sen måste du planera in tid för både vila och träning i din kalender också. Då får du hellre avboka annat. Du kan inte vara överallt. Träningen är en lika viktig grund att stå på som mat och sömn. Och du - vi ger aldrig upp :)



Styrkekram, pernilla be

2012-02-12, 13:59:40 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: M

Ja tänk vilken kamp vi utkämpar hela tiden. Men var skulle det sluta om vi inte medvetet kämpade hela tiden? Om vi släppte allt fritt?

Nej är nog bäst att hålla 'koll' på läget. Tror du får en supervecka nu efter de som varit!

2012-02-12, 21:32:31 - URL: http://metasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: