En lång dag med resa


Redan i Frankfurt träffade jag några av de andra nordiska mötesdeltagarna och de hade bestämt sig för att resedagen skulle vara semesterdag. Och då var jag inte sen att hänga på. I väntan på vårt flyg drack vi dubbel espresso och varsitt glas vin.

På flyget serverades nu inte mycket att orda om; en minimikropizza på första sträckan och en rejäl ostmacka på mörkt tyskt bröd på andra. Jag åt nu båda och lyckades slumra in en halvtimme under mitt pappersläsande.

Framme på hotellet träffade vi ytterligare två bekanta och bjöd dem med att gå och äta middag med oss. Om mitt val var bra eller dåligt vet jag nu inte; bacalao, torkad och saltad norsk torsk som exporterats till Portugal för tillagning av en av nationalrätterna. I mitt tycke var det väl inte mycket att stå efter och därför åt jag ( hungrig som jag var) upp alla fries som serverades med denna beniga fisk. Och kanske bidrog de till att trigga ett sug efter energibar som jag inte kunde stå emot (och som var det enda jag hade på rummet).

-Om jag har gjort något bra då?

Ja, jag drack bara vatten och kaffe på flyget även om jag blev erbjuden vin. Jag har faktiskt druckit mycket vatten idag. Jag avstod dessert efter middagen även om alla andra dividerade om det.

Och nu är jag ordentligt trött och tänker sova gott och oavbrutet tills i morgon.
Postat av: Pernilla Be

Jättefin bild!



Får man in det på tallriken så äter man det. Be att få utan pommes med extra grönsaker nästa gång :)



Kram, Pernilla be

2012-01-13, 23:26:06 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: