Jag stryker ett streck över pastel de nata



Dagen var väl som de flesta dagar brukar vara bortsett från att det ena mötet avlöste det andra. Inget mellanmål hade jag att ta till och sent kom jag iväg från jobbet, sent var vi hemma och så gick vi lös på serranoskinkan, salamin, oliverna jag köpt med hem på färskt surdegsbröd. Och det som det verkligen ska strykas streck över är de pastéls de nata jag köpte med från flygplatsen i Porto och som jag mumsade i mig av. Som ni ser på bilden ser de inte mycket ut för världen men de är sanslöst goda, flagig smördeg fyllda med äggkräm.

Jag har också hoppat över den här veckas Rivstartsresultat, jag har ju inte varit hemma och inte haft tillgång till vågen. Lika bra det kanske efter helgen som varit?
Postat av: hovika

Skönt att sätta punkt, stryka streck och vända blad. I morgon är en ny dag som du kommer att göra något bra av. Lycks till. Kram

2012-01-16, 21:22:57 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com
Postat av: Minendie

De lät goda. Ibland gör man valet att äta och då får det vara okej. Imorgon är det nya tag!

2012-01-16, 22:03:54 - URL: http://minendie.wordpress.com.
Postat av: Pernilla Be

Du måste nog ha lite nödproviant lite varstans i fickor och väskor :) Hoppas att du njöt av det goda helt utan dåligt samvete. Det var nog bättre än en semla!



Kram, Pernilla be

2012-01-17, 20:57:50 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: