Leta energibars i obekant mataffär

Jag kom på att jag var rätt hungrig när vi var på väg hemåt efter att ha kört sonen, jag hade bara druckit en smoothie till lunch (mums!). Vi skulle handla mat på ICA Maxi i Norrköping, en butik vi kvistar in i ibland, men med stort motstånd från mig för jag blir bara irriterad av dessa maximatbutiker. Det går ju inte att vara effektiv direkt. Så jag ställde in mig på att hitta en Atkinsbar eller något liknande att stilla hungern med och minimera risken för hetsätning före middagen.

Jo, tjena.

Jag hittade de mycket ogoda Crunchy-bars men inte en enda tillstymmelse till bättre produkter. Säkert fanns de på gaveln av någon hylla, men med min på förhand dålig attityd bestämde jag mig bara för att strunta i det. Med allmänt morrande. För att fråga efter dem, det hade jag då inte den minsta lust att göra. Något straff ska väl butiken ha för att vara så stor och oöverblickbar!

Himla tur att jag hade köpt de två sista Skyr-yoghurtarna och att de har inbyggd sked i locket.

Tacka vet jag små matbutiker.
Postat av: Pernilla Be

Nutrilette-bars brukar finnas överallt. De finns på hyllan för hälsokost och vitamintillskott.



Kram, Pernilla Be

2012-01-23, 00:05:16 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Skyr-yoghurt hittar jag däremot inte. Måste nog åka till Maxi ;)



Kram, pernilla be

2012-01-23, 00:06:01 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Helen Holmberg

På min ica maxi butik finns barsen vid vitaminer, tandkräm, näsdukar & hygienprodukterna. På citygross är de vid hälsoprodukterna, glutenfritt, nära mejeriavdelningen. Coop Forum har sina vid hygienprodukterna också. Men på Ica Nära fanns de vid energidryckerna & läskavdelningen.. Undrar om det finns någon logik vid val av placeringen?

2012-01-23, 00:27:06 - URL: http://www.helenholmberg.se
Postat av: hovika

Ja handla i okända butiker är inte kul, men skyr är väl bättre än bar?

2012-01-23, 21:36:41 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: