Mötet avklarat, middag kvar

En flaska portvin att ta med hem


Att jobba internationellt är en utmaning och det är så lätt att trampa eller uppleva sig bli trampad på tårna. Ostrukturerad mötesteknik där man inte håller sig till ämnet (och sedan verkar det som att det finns en klar agenda från ledningens håll) får då mig att gå helt i baklås. Jag har varit med förr men av någon anledning hade jag andra förväntningar.

Jag har hållit mig från alla kakor och mackor och godis som dukades fram i möteslokalen, men lunchen... Mera bacalao vilket var OK men denna serverades med en grön röra som kan ha varit mixade grönsaker, massor med ströbrödspanering och rostad potatis. Och förrätt (portugisisk korv och revbensspjäll) och dessert (Tiramisú) och så vin. Till lunch (och där gick mina vita ambitioner om intet igen...).

Klockan 20 ska vi iväg på middag och jag misstänker att det blir något mäktigt igen, de verkar inte ha behov av lätt & fräscht direkt. Men, jag får väl göra mitt bästa och dessutom är det trevligt att se det icke-turistiga i matväg.
Postat av: Cornelia Tonéri

Tittar in och säger hej och önskar dit en fortsatt trevlig resa. Kram och pepp

2012-01-14, 20:14:30 - URL: http://www.corneliatoneri.blogspot.com
Postat av: Pernilla Be

Jag dricker också vin ikväll. Det är ju så gott :) Men max två glas, då påverkas inte levern negativt. Vad tycker mannen om det? Skulle ni inte vara vita ihop?



Kram, Pernilla be

2012-01-14, 21:02:55 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: