Nu måste jag fråga om mellanmålsbars


De få gånger jag ätit mellanmålsbars så har min absoluta upplevelse varit att jag äter godis och inget annat. Kanske att det är ett bättre godis än Japp och Snickers, men godis. Jag förstår ju att många tar till dessa för mellanmål och därför undrar jag:

-Varför väljer man energibars?

-Underhåller inte de längtan efter godis?

-Eller missar jag något här?
Postat av: karin

Jag är inte en fan av energibars eller måltidsbars.

Jag tycker att de

1)Upprätthåller längtan efter godis

2) Innehåller massa konstiga tillsatser



Nej, det där är inte min grej.



2012-01-05, 13:06:32 -
Postat av: Suzan

Jag äter bars istället för måltider då det inte finns tid till att träna. Tex mellan jobb och gym eller som återhämtning efter ett pass. Finns väldigt många med olika innehåll och jag försker hitta dom med högt proteinvärde i. Har btw svarat på din kommentar hos mig =)

2012-01-05, 13:14:38 - URL: http://www.ettdussinpannor
Postat av: Pernilla Be

Jag äter dem som mellanmål i bilen på väg hem, innan jag ska handla och laga middag. Nutrilette brownies är min favorit. Det smakar som kaka/choklad men det väcker faktiskt inget sug hos mig alls. Ibland tar jag en efter träning. Ibland äter jag lunch ett och får inte middag förrän vid 20-21. Då tar jag en mellanmålbar en timme innan och en direkt efter. Då väljer jag ofta gainomax efter träningen eftersom den marknadsförs som proteinbar. Max 220 kcal får de innehålla. Fredagkväll kan jag tänka mig att äta en sådan som "godis". Den är söt och god och gör mig nöjd, utan att väcka mersug.



Kram, Pernilla be

2012-01-05, 20:58:03 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Helen Holmberg

Det smakar godisaktigt men jag får inte heller någon sötsugs trigger på dom, det finns bars med enbart naturliga ämne till exempel reztart. Är själv förtjust i Nutrilett Caramell, ett par tuggor när hungern maler på eller när jag är på språng. Det är smidigt att alltid ha en med sig i väskan ;) Kanske hittar bättre alternativ nu när jag får så mycket kunskap från böcker & viktväktarna inom kort.

2012-01-05, 23:20:14 - URL: http://www.helenholmberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: