Överviktig, inte sjuk

 

Itrim stod vid stationen igår kväll och delade ut påsar. Jag är nu inte intresserad av något soppupplägg men jag hörde killen säga något om "mellanmål" så jag misstänkte att det skulle ligga en bar av något slag i påsen. Vilket också stämde. Det låg också en informationsfolder i, en med några framgångsberättelser. En av dem, om en kvinna vid namn Eva, tyckte jag var rätt intressant. Hon hade varit mycket överviktig och hade börjat tro att hon hade fel på ämnesomsättningen "för hon åt ju inget", hon hade med andra ord inte koll på hur hon faktiskt åt. Men det som jag var ännu intressantare var att hon hade varit så sjuk när hon var som tyngst, värk i hela kroppen, i leder men till och med i huden vid beröring. Hennes läkare misstänkte fibromyalgi.

 

Så gick hon ner i vikt, började äta bra mat och träna och alla krämpor försvann i och med det!

 

Som det verkar är det inte bara en massa "systemsjukdomar" man riskerar, som diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar som överviktig, utan också en annan typ av problem, uppenbarligen. Och kanske inte bara på grund av vikten utan också när man äter dåligt.

 

Jag tyckte det var intressant att läsa.

Postat av: Helen Holmberg, nystart med lchq

Undrar om inte bra mat var det viktigaste i hennes fall :) Det är så lätt att snurra in sig själv i dåliga matvanor, jag är expert på det!



Vilken tur med flaskan, bra få upp ögonen för konsumtionen. Själv har jag också en vattenflaska brevid mig hela dagarna nu, försöker tömma den var 3e timme så jag ska få i mig 1.5-2 liter vatten om dagen. Är så skönt att man dessutom känner sig mycket piggare dagen efter man börjat dricka bättre också. Hoppas du får en fin dag och vilken charmig ny design du fått på bloggen!

2012-01-12, 07:51:34 - URL: http://www.helenholmberg.se
Postat av: Pernilla Be

Brist på antioxidanter gör ju att man "rostar" inombords och då får man inflammation i hela kroppen. Det märks nog på alla möjliga sätt. Spenat toppar listan över antioxidanter! Broccoli ligger också högt.



Kram, Pernilla be

2012-01-12, 19:34:08 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Brist på antioxidanter gör ju att man "rostar" inombords och då får man inflammation i hela kroppen. Det märks nog på alla möjliga sätt. Spenat toppar listan över antioxidanter! Broccoli ligger också högt.



Kram, Pernilla be

2012-01-12, 19:35:17 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: