Rivstartsvecka 4: Vad jag var glad över


Kanske var det inte så jättesvårt att räkna ut att det jag var så glad över i morse var dagens invägning. Jag var ju bortrest förra helgen och hoppade över invägningen av Rivstartens vecka 2. Helgen och resan till och/från Porto innehöll en farlig massa mat och dryck, veckan som nu har gått har inte varit optimal. Jag frossade i de portugisiska små desserterna jag köpt med mig, reste både till syd och nord i Sverige och blev i princip utan riktig mat med undantag för ärtsoppa och pannkakaor i Umeå.

Så, i morse när jag ytterst tveksamt ställde mig på vågen, helt beredd på att ha gått upp de 1.3 kg jag blev av med under v. 1 efter dessa mindre framgångsrika veckor, så visade vågen på:

+- 0 kg!!!

Ingen viktuppgång!

Vilken lycka!

Vad detta nu beror på, att viktuppgången uteblev, har jag ingen uppfattning om. Det enda som jag ser att jag gjort annorlunda är att jag har druckit en hel del vatten och kommit ihåg mellanmål oavsett om jag varit hungrig eller inte. Flera gånger har mellanmålen (som i slutändan blivit lunchen eller middagen) varit energibars och de kallas väl rentav för meal replacement? Kanske har jag helt enkelt ätit färre kalorier än jag förbrukat?

Veckan som kommer har jag en ute-middag, en hotellnatt och frukost och en representationslunch, men jag tror att jag faktiskt kan ta och köra en riktigt skärpt vecka. Om jag lyckas minska 0.7 kg denna vecka, så är jag halvvägs till mitt utsatta Rivstartsmål i halvtid!

Vikt Rivstartsvecka 3: 82.7 kg

Minskning: +- 0 kg

Total minskning: 1.3 kg

Kvar till Rivstartsmål: 2.7 kg
Postat av: M

Härligt! Ta nu med denna känsla och håll fast i den hela veckan. Jag ska göra tvärtom. Försöka släppa min känsla.

2012-01-22, 21:40:11 - URL: http://metasblogg.blogg.se/
Postat av: Pernilla Be

Härligt! Mellanmål är viktigt!



Kram, pernilla be

2012-01-23, 00:03:21 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: hovika

Hurra vad bra. Du klarar det.

2012-01-23, 21:39:20 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: