Tänk så olika man tycker

Kvällens middag var traditionell och det var väldigt trevligt. Men litet förvånad kan man bli över att vi har så olika rätter som det som vi vill visa upp och servera våra (utländska) gäster. I kväll serverades detta:

Bröd
Skinka
Friterade bollar med fisk- eller köttfyllning
Öppnade småbröd med smält ost och något annat jox
Urgröpta runda bröd med ost, skaldjur och vid serveringen irört ägg
Risgryta (fast det liknade mest soppa) med skaldjur och en bit fritterad fisk bredvid
Mjölkpudding (litet creme catalanastuk)
Färsk frukt
Kaffe
Vatten & vin

Maten var trevlig att ha provat men inget av det var något som jag kommer att insistera på att bli serverad fler gånger. Och faktum är att jag inte kan påstå att jag överåt, jag provade allt, men det var då rakt inte tal om någon korvstoppning inte.

Nu ska det bli skönt att sova. Luftaggregatet är avstängt och det var den inte natten som gick.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: