Tidigare väckning

Dags att jag pallra mig i säng, jag behöver nog stiga upp vid 04.45, jag har tåg mot Arlanda strax efter 6.

Jag läste häromdagen att en studie påvisat att den som sover gott och djupt förbränner mycket mer (var det upp till 20 % mer!?!) än den som sover dåligt. Studien var förvisso gjord på män, men vi säger väl att det gäller kvinnor också, tycker jag.
Postat av: Pernilla Be

Sova mycket och djupt är viktigt! Då frigörs tillväxthormon, och det bränner fett och bygger muskler. Plus att kortisolet sjunker när man sover, och kortisol är fettbildande.



Kram, Pernilla be

2012-01-12, 22:46:04 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Helen Holmberg

Tycker det låter utmärkt för jag har äntligen börjat sova ordentligt! Gud ska veta att det finns mycket att förbränna ;-)



Hoppas du får en trevlig resa, om än i arbetstjänst.

2012-01-14, 00:17:29 - URL: http://www.helenholmberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: