Tjänsteresor och bra mat-min utmaning!

Pernilla kommenterade att det ska bli intressant att se hur jag löser tjänsteresor och mat.

Det tycker jag också ska bli intressant.

Mycket handlar ju om självbehärskning men en hel del är också frågan om vilket utbud man har att tillgå. Visst kan jag försöka bära med egen matsäck på tåg och flyg, men det fungerar enklast på ditresan. Hemresan blir ju oftast sent och efter en dag med möten, det är inte alltid man passerar en butik som säljer keso och kokta ägg, speciellt inte utomlands. Hotellfrukostar är definitivt en fråga om kontroll som dessutom inte är så svår, frukostbufféer tappar ganska snart sin tjusning. Däremot är gemensamma middagar en utmaning och den gemensamma drinken före (ingen utmaning direkt, det är ju bara att välja annat).

Men, det är ju just detta jag ska klura på och hitta lösningar till! Min utmaning!

Nu närmast har jag flyg till Portugal på fredag.

-Kan man äta något som serveras på flyg över huvudtaget?
Postat av: Pernilla Be

Det viktigaste är nog att man har en strategi. Om man bara tar det som det kommer hamnar man nog lätt i "det är ju som det är". På hotellfrukostar frossar jag i allt pålägg - dock ej marmelad :)



Kram, Pernilla be

2012-01-10, 07:18:00 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: hovika

Jag tror att du kommer att fixa det bra. Du är på g nu.

2012-01-10, 07:21:11 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: