Varken grön eller kanel

På eftermiddagsfikat, brejken i avdelningsmötet, fanns det två längder, en med grönt och en med kanel. Jag tog en banan. Och en liten ruta mörk choklad. Jag kände mig rätt nöjd med mig själv. Under mötet lät jag mig distraheras, jag kunde inte motstå att räkna, räkna att elva av 18 deltagare är mer eller mindre överviktiga. Det blev som väldigt tydligt villka arbetsrisker jag är utsatt för.
Postat av: Pernilla Be

Bra val! Ett val i taget så går det. Ingen bryr sig om man äter eller inte. På jobbet tappar de hakan de få gånger jag väljer att äta kaka på fikat. Visst får man gliringar ibland, men de är bara avundsjuka. En banan är mkt bättre sätt att bli pigg på!



Kram, Pernilla be

2012-01-09, 18:42:35 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: hovika

Bra gjort! Intressant räkning. Måste kännas skönt att veta att du är en av dem som gör något åt din.

2012-01-10, 07:17:24 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: