Hur svårt ska det behöva vara?

Resultat semestervecka 1: +1.4 kg.
 
Inte det minsta överraskande, så det är inte några förklaringar jag söker, däremot förstår jag inte vad det är med mig.
 
Matmissbrukare?
 
Antagligen. Och har jag inte den rätta viljan så kan ingen annan ha den åt mig. Men det känns litet grann som att jag skulle vilja viska ett "hjälp mig!" till någon som kunde ge mig draghjälp. För någon quick fix i form av pulver eller piller vågar jag mig inte på. Vem denna någon skulle vara vet jag inte, vem som helst som ville dra antar jag.
 
Eller sparka där bak.
Postat av: Minendie

Jag vet precis hur du känner, jag hamnar där själv med jämna mellanrum. Du kan det här, du vet hur du ska göra för du har gjort det förut. Det gäller bara att komma ur bekvämlighetszonen och hitta energin till att orka göra bättre val. När du väl kommit igång och varit igång ett par veckor kommer det gå av sig självt. Du komme få så mycket mer energi att du inte förstår varför du inte började för länge sen ;)

Du kan om du vill, det är "bara" att bestämma hur mycket du vill.

2012-07-08, 12:48:53 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Hovika

Kanske är första steget att bestämma sig? Vill du inte ha en förändring är det ju dumt att fortsätta ha dåligt samvete. Vill du ha en förändring finns det ju olika vägar att gå och du behöver hitta den som du trivs med. Jag kan bara tipsa om boken sockerbomben i din hjärna som hjälper mig mycket nu. Massa styrkekramar till dig

2012-07-08, 12:58:44 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.se
Postat av: Hovika

Din fråga om hur det går med kursen ledde till ett inlägg. Kan rekommendera den varmt. Hoppas dagen varit bra.

2012-07-08, 15:54:35 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.se
Postat av: Pernilla Be

Det är stor skillnad på att vilja gå ner i vikt och att bestämma sig för att göra det. Just nu skiter jag i vilket - och det är inte bra! Kursen låter däremot kanon :)

Kram, Pernilla be

2012-07-14, 21:05:12 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: