Shoppar, fikar och myser


Det blev tidig resa mot Göteborg i morse och tidig lunch på Burger King för att sönerna skulle ha maten avklarad före de åkte ut till Galoppbanan för Metaltown. Själv dumpade jag bagaget på hotellet och kikade sedan runt i butiker av alla de slag.

Hos Gudrun Sjödén beställde jag (de hade bara fått ett fåtal och nu finns den bara på webbshopen) en... svartprickig "historia" på vit botten, i organdi, typ kimonosnitt som kan användas dels som klänning, dels som..."överdrag". Det låter inte klokt som jag beskriver det, men optiska mönster i svart/vitt är jag så svag för. Hos Olars Ulla provade jag en jättefin klänning som jag verkligen blev sugen på, men jag avvaktar. En klänning för 2500 kr spontanköper jag inte. Däremot spontanköpte jag en cerisrosa tunika på Indiska (och ett vitt linne och två dukar från inredningen). Fikade gjorde jag, en riktigt god cappuccino och spanade samtidigt in i affären med alla fina väskor och smycken. Även där lyckades jag behärska mig.

Jag har slappat en stund på hotellet men ska ta och fräscha till mig litet grann innan min kompis dyker upp. Det ska bli trevligt att få se litet av Göteborg by Summer Night tillsammans med en inföding.
Postat av: Hovika

Låter härligt.

2012-06-15, 22:34:45 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.se
Postat av: Pernilla Be

Låter jättemysigt!



Kram, Pernilla be

2012-06-16, 23:14:01 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: