Varför gör jag det?

 

Detta var då ingen vanlig måndag men det gjorde nu inget. Inte var jag särskilt nervös även om jag visste att jag inte var så förberedd som jag brukar vilja vara. Vi var nämligen två som samarbetade. Vår presentation var dagens sista och utan minsta tvekan fick vi våra huvudpunkter tydligt sagda, frågorna fortsatte efter att vi satt oss och vi såg tydligt att det fördes anteckningar.

 

-Varför kan jag då inte låta bli att älta varför jag inte hade ett bättre slutord? Eller varför sa jag si? Eller så?

 

Och att min kollega inte hört något av detta och sa att det nog bara var något som skedde i mitt huvud, det hjälpte inte fullt ut. Jag vill att det ska bli perfekt. Varje gång. Perfekt på det vis som jag klassar perfekt.

 

Att de andra som talade inte var några retoriker av den högre skolan var då ingen tröst.

 

Jag är inte särskilt bra på Good enough. Och det är väl det jag stupar på allt för ofta....

Postat av: Minendie

Good enough kan vara svårt. Efter att i hela mitt liv ha strävat efter bäst och perfekt har jag äntligen landat i good enough och det känns bra. Man kan inte vara perfekt hela tiden och samtidigt vara människa. Var inte för hård mot dig själv.

2012-06-18, 21:32:11 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Jag brukar tänka så här: "De andra vet inte vad jag hade tänkt/säga göra ändå." Och sen tänker jag på alla underpresterande gubbar med skyhöga löner som klarar sig undan hela tiden. Då är jag plötsligt nöjd med det jag gjort :)



Kram, Pernilla be

2012-06-18, 21:37:11 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Hovika

Det där är sååå svårt och jobbigt. Livet verkar vara så mycket enklare för dem som känner sig ärligt nöjda.

2012-06-21, 08:00:41 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: