40 min Walk & Talk

Det blev en 40 minuters runda före lunch, hur härligt som helst mitt på dagen!

Rundan blev nu inte riktigt så rask som jag hade föredragit (min kondis är långt ifrån usel!) för Vilda Kollegan hade bjudit med ännu en kollega som är stor och inte orkar raskt några längre sträckor och Vilda Kollegan själv dras med sviter från lunginflammation. Men någonstans behöver man börja och sedan cementera sina rutiner. Måndagar har vi som mötesdag för alla i huset och då kan vi räkna med att vi kan göra detta nästan varje måndag. Dessutom tycker jag att jag kan bjuda på litet långsammare tempo om det betyder att någon annan också kommer till skott som kanske inte hade gjort det annars.

Annars blir kvällens utmaning att stå emot chokladbollarna som den chokladsugna dottern är i full färd med att tillverka i köket.
Postat av: hovika

En kollega till mig har också walk and talk. Hon träffar vissa klienter under en skogspromenad med sin hund. Intressant o nytänkande tycker jag.

2012-03-26, 22:10:56 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com
Postat av: Pernilla Be

Rätt inställning. Får jag sällskap anpassar jag alltid tempot, även om jag försöker driva upp tempot liiiiite om det går. Går jag själv så går det däremot undan. Promenader är bra för tänketid också. Ska jag försöka bena ut ett problem kan en rask 30-min runda i sin ensamhet med tankarna göra underverk.



kram, pernilla be

2012-03-28, 10:27:15 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: