Ögonglitter och dumplings



Hemma efter en arbetshelg som varit både intensiv och sanslöst ineffektiv. Jag tror att nordbor har en helt annan syn på arbetsresultat, tidsförbrukning och effektivitet än många andra européer. Å andra sidan har vi nog ett och annat att lära av det. Jag fick mig själv en rejäl tankeställare när en av de manliga portugisiska kollegorna frågade mig:

-Where are your sparkling eyes? I haven't seen them! I like to see the sparkles in your eyes.

Det var inte för att flirta som han sa det (åtminstone tror jag inte det), men jag känner fullt ut att den glittrande och energifulla delen av mig är långt borta. Och om en person som egentligen inte känner mig särskilt väl alls kan se det, då är det rätt illa.

Dagen idag har gått åt till att resa hem. Jag sov till 7, plockade runt med kalender och papper en stund, tog en lång dusch och sedan lång frukost med min kompis/kollega. Kl 10 åkte vi till flygplatsen och 19 var jag hemma igen (jag hade väntan på Centralen så vi åt dumplings på nya stället Holy Monkey, dumplingsen var OK, personalen suverän). Väskan är uppackad och i morgon börjar en ny arbetsvecka. Det känns gott att tänka att på tisdag kommer J och städar delar av huset igen.
Postat av: hovika

Jag hoppas du hittar tillbaka till gnistan o glädjen. Kram

2012-03-04, 21:41:31 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: