Bot mot rastlöshet

Fyra dagar ledigt utan något särskilt att göra än att bara vara, kan vara underbart men det kan också göra en ganska rastlös. Igår jobbade jag flera timmar, jag hade en rapport att börja plocka ihop och läsning av en utredning att avsluta. Det var skönt att få det gjort, nu behöver jag "bara" avsluta det. Egentligen hade jag helst låtit bli att göra det men det malde bara på i huvudet.

Efter frukost idag kände jag mig bara rastlös och ändå ovillig att göra något. Vår diskmaskin har lagt av så vi hade en hel del att diska för hand, men efter det bara kröp det i mig. Till slut bestämde jag mig bara för att gå ut och gå min standardrunda och ungefär halvvägs kände jag hur det började släppa. Det är inte bara jobb som ligger över mig utan också att försöka få fram vettiga hantverkare för jobb i huset och att se över våra lån och allt möjligt annat smått och gott.

Hur som helst har vi nog efter många års velande äntligen kommit fram till vilket slags kök vi vill ha, kosta vad det kosta vill; Broby från Kvänum.


Beslut om hur vi vill ha badrummet behöver också tas, men där har vi nog en hyfsad idé om vad vi vill.

Dagens PW: 5.46 km, 56 min, 306 kcal.
Postat av: Minendie

Åh vad fint! Jag ser fram emot att ha ett eget hus och kunna ha det som vi vill. Det är mycket jobb men också mycket glädje.

2012-05-20, 18:07:20 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Hovika

Köket ser fint ut-blir säkert jättebra. Motion är bra mot/för mycket.

2012-05-20, 22:57:26 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: