Glasögonbågar...

Närsynt har jag varit sedan tonåren och fick tack och lov börja med kontaktlinser tidigt. Detta var när mjuka kontaktlinser var ett relativt nytt fenomen. Linser använde jag, blott och bart, tills armarna "började bli litet för korta". Ja, när det började bli dags för läsglasögon i tillägg, då fick det bli progressiva glasögon. Jag har vid flera tillfällen testat olika varianter av progressiva linser men inte hittat några som jag tycker har fungerat, jag har varken sett bra på nära eller långt håll.

Sedan två år tillbaka har jag behövt byta ut mina nuvarande glasögon, jag ser inte allt med dem på nära håll utan tittar över kanten eller skjuter upp dem i håret. Det blir inte så bra ur ergonomiskt perspektiv och så blir glasen fläckiga av håret.

Men så var det ju detta med att välja båge!

Jag avskyr att välja glasögonbågar! Och det spelar ingen roll att optiker tycker att jag passar i det mesta, jag tycker det är jobbigt. Visst finns det massor med fantastiska bågar men jag vill inte ha sådana som ser ut som att de är ute och går med mig, inte heller vill jag ha så alldagliga bågar att jag bara ser tråkig ut. Sen har jag inte så mycket till näsa så det är en hel del som faller bort för att de helt enkelt inte sitter bra.

Men. Det börjar bli dags, det funkar inte att krångla som jag gör vid jobbdatorn längre. Inte med mindre än att jag lär börja få nackproblem.

Håhåjajaaa.
Postat av: Hovika

Knepigt. Hoppas du ändå hittar bågen med stort B tillslut.

2012-05-11, 06:48:48 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.se
Postat av: Helen Holmberg

Usch det är svårt med bågar!!!! Jag är redan less på mina känns verkligen som bågarna gör mig och inte jag bågarna..



Men du kolla med synoptik, de gör ju reklam för att de har stylister! Vi var där idag och beställde glasögon åt sambon, fick dessutom rayband med slipade glasögon på köpet :) Perfekt nu när sommaren är på språng! Hoppas du kommer till skott, dåliga glasögon är inte bra i längden för dig. Hoppas du får en fin Berlin resa!

2012-05-13, 07:37:41 - URL: http://www.helenholmberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: