Längtan efter färg



Jag fick en så tvär längtan efter färgstarka kläder igår så när vi ändå skulle handla mat på Ingelsta i Norrköping så kvistade jag in på Kappahl. Jag har knappt handlat där alls på det senaste året eftersom jag behöver kläder med litet annat stuk till jobbet, men just nu ville jag bara ha färg.

Vad jag kom ut med var två par halvslappa byxor i linne, svarta och vita och två skjortor, en knallorange och en knallturkos (inte den på bilden, den är bara med som "färg"). Jag har inte så många formella möten kvar före semestern och på kontoret kommer dessa plagg att fungera utmärkt. Långärmat kan väl tyckas litet avigt inför sommaren men jag gillar möjligheten att ha ärmarna upp- eller nedvikta.

Så är då frågan hur jag har det med skor till dessa plagg, jag tror inte jag mäktar med mina turkosa sandaletter varje dag. Mina glasögon matchar nu inte heller färger som orange, men det har var dags att byta brillor hur länge som helst för mig.

Hur som, nu ska vi ut och elda rishög! Allt annat än ekologiskt vänligt och smådjur får vi försöka rädda på ett eller annat vis, men mängden är så stor så vi kan inte transportera allt detta till återvinningen i stan.

Frukosten (French toast) platsade inte i min hälsohelg, så jag får kompensera det på något vis.

PS. Jag vaknade av min typiska "stressdröm": packning. Packning inför en hemresa där jag inte visste hur dags tåget/flyget skulle gå och att det aldrig tog slut på saker som skulle vikas och ner i väskor av olika slag. Skumt att den drömmen kommer nu, nu när jag bara har resor med familjemedlemmar framför mig. Eller kanske just därför...
Postat av: Hovika

Ja dessa drömmar.Förr drömde jag mycket sällan drömmar som jag mindes. Det var skönare så. Kul att du hittade lite glada kläder. Ha en bra dag.

2012-05-01, 10:43:33 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.se
Postat av: Pernilla Be

Jag älskar färgglada kläder! Jag blir glad och min omgivning också. Jag har en turkos tunika som jag alltid får komplimanger för, varenda gång jag har den på mig :)



Kram, Pernilla be

2012-05-01, 23:28:27 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: