Morgonfunderingar

Igår kväll när jag körde in laxbitar i ugnen kom jag på att jag bara ätit en energibar och ett päron till lunch och stått mig bra på det. Litet förvånad blev jag men också rätt nöjd. Litet kan ha berott på att dagen igår var som den var; dragning i vårt "högsta organ" direkt efter lunch och ett superspeciellt snabbuppdrag med en av de äldsta rävarna (så jag kanske missade att vara hungrig), men antagligen så är dessa energibars just fyllda med energi.

Igår fick jag också bekräftelse (återigen) på att det finns kvinnor som inte tycker om mig. Detta förvånar mig oftast för jag utmanar sällan dem (jag roas i stället av folks streberbeteenden), men detta har varit förekommande i hela mitt liv. Och, också litet till min förvåning eftersom jag inte på något vis söker det, så gillar män mig. Något som också blev tydligt dubbelt upp igår.

Ja, ja, några reflektioner så här en fredagmorgon som är solig och lönedag.
Postat av: Hovika

Önskar dig en bra helg!!

2012-05-25, 07:32:29 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.se
Postat av: Pernilla Be

Ihop med kvinnor ska man inte "sticka ut" och ta plats. Man ska inte heller tro att man är något. Konsensus är ledordet. Tillsammans med män måste man var duktig, mycket duktigare än de själva är. För de vet att man inte är något egentligt hot, samtidigt som det är praktiskt att någon annan jobbar så de slipper. Så jag har lärt mig att förankra innan jag fattar beslut, tvinga alla att yttra sig, alltid lämna ifrån mig mina idéer skriftligt underskrivna och med datum, och vara tydlig när jag delegerar så att alla vet vem som har ansvaret. Och jag har inga större problem med varken kvinnor eller män. Kvinnor får mer gjort generellt, de flesta män kan knappt stava till planering.



Kram, Pernilla be

2012-05-25, 17:40:01 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: