Malmölördag och söndag

Igår handlade vi mat, inga större mängder eftersom vi fick bära hem det (eller vi fuskade genom att ta bussen två hållplatser) men nu finns det mat för 1-2 veckor i studentlyan.
 
Därefter gick det undan; dottern googlade på julbelysning för utomhusbruk, konstaterade att Rusta hade OK grejer, vi gick till bussen, åkte till Jägersro, köpte delarna till julgirlangen, tog buss tillbaka, riggade 2x5 m girlang på hennes balkongräcke och en timme efter beslutet stod vi på busshållplatsen igen för färd in mot centrum. Min kompis som bor utanför Lund ville träffa oss för middag. Supertrevligt blev det! Sedan buss tillbaka, Downton Abbey samtidigt som jag fixade ett lass köttfärssås för portionering och infrysning. Och därefter somnade jag.
 
Mitt tåg går strax efter 13 så det blir litet frukost, litet mera matlagning (Curlingmorsa som man är...) och undanplock av luftmadrass och mina prylar som ska med hem igen.
 
En så härlig helg vi haft!
Postat av: Karin

Så mysigt ni verkar ha haft det!

2012-11-25, 18:11:11 - URL: http://tolvmanader.blogspot.com
Postat av: Pernilla be

Åh, mamma-dotter-tid är underbart! Det lever man på länge :)

Kram, Pernilla be

2012-11-27, 07:08:26 - URL: http://www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: