Prokrastinera

Det är då bra konstigt detta med uppskjutande av vissa saker. Jag försöker tänka "ta itu med det som ger mest ont i magen först", men ändå så att jag oftast väljer göra "undan" det som går fortare och lättare. Och så ligger det där andra i bakhuvudet hela tiden och skaver.
 
Jag tog itu med något som skavt bra länge på förmiddagen. Jag hade redan börjat förra veckan så det var inte helt från noll och hejhopp, 1.5 timme senare var det gjort! Kanske att somligt hade mognat till under väntetiden, men jag fattar ändå inte varför jag skjutit det framför mig.
 
Kanske på grund av att jag lägger ribban högre än högt?
Postat av: Pernilla Be

Jag funkar också så, tyvärr. Vissa saker drar jag mig för jättemycket. Ett tips jag lärt mig är att lura mig själv och tänka "jag ska bara titta lite på det" och vips är jag i full gång :)

kram, pernilla be

Svar: Jag vet, det där är ett tricks för att komma igång. Mitt "problem" är ju att jag tänker att jag ska fria upp ett stort block med tid genom att ta småtjafset först, men småtjafset tar ju aldrig slut...!
Cinderella

2013-02-10, 23:58:50 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: