Både varma och kalla vallningar

 
Jag kan väl konstatera att klimakteriet är över mig. Eller, det har det väl varit något år även om jag inte haft några direkta besvär. Nu under sommaren har jag drabbats av plötsliga svettningar, men med den sommar som varit har jag inte blivit klok på om det är innifrån- eller utifrånkommande svettningar det varit frågan om. De senaste veckorna har jag ändå fått "acceptera" och förstå att en del av dem helt klart kommit innifrån, speciellt om de väckt mig om nätterna. Inga långa stunder, men jag har plötsligt förstått vad andra kvinnor beskrivit som ett akut behov att kasta av sig kläderna innebär.
 
Häromnatten fick jag då uppleva motsatsen först, jag frös och hade frossa och sedan svettningar på det. Självklart trodde jag att jag höll på att bli sjuk med stigande feber (och petade i mig alvedon), men insåg sedan att det nog är min inre termostat som fått spel.
 
Hursom, vad jag läser är att kvinnor som motionerar får mindre av dessa besvär, så vi får väl se om raska kvällspromenader gör någon skillnad. Och att dra ner på kaffe än mer.
 
Nu sista fredagen på mitt livs längsta semester! Jag har ingen direkt längta till jobbet, så det är bra att jag har både måndag- och tisdaglunch inbokade med goda vänner.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: