Kobror, hundar och barn

 
 
Igår morse valde jag bort morgonpromenaden för jag hade sedan tidigare hittat yogainlägg på YouTube. Jag hade till och med valt ut en film som riktade in sig på morgonenergi och viktminskning. 
 
Jag har inte yogat så mycket tidigare men de gånger jag gjort det har jag verkligen tyckt om det, dels för den kroppsliga ansträngningen (som är mycket mer än man kan ana när man bara ser på) men också för den närvaro som krävs av en när man ska hålla ordning på andning, kroppslås och rörelsens utförande.
 
Nå. Hur gick det då? 
 
Filmen var på 25 min och den var proffsigt gjord. Instruktören riktigt bra med tanke på att detta var något snabbgooglat. Rörelserna ytterst få, det var i princip variationer på solhälsningen. Och jag? Stel och klumpig som ett j-la kassaskåp, redo att tippa över mellan varje förändring av positionen, tänkandes att min snudd på totala oförmåga att göra rörelsen rätt gjorde det hela till bortkastad tid. Men, icke sa nicke, här sitter jag 24 timmar senare med mer träningsvärk i nacke, axlar, rygg än jag haft på bra länge. Och resten av kroppen har jag inte känt efter än.
 
Kontentan blir att jag absolut kan använda mig av yogafilmer som träningsalternativ när jag bor på hotell och inte vill/vågar ge mig ut på promenader i främmande städer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: