Alldeles för mycket som händer

Det är så mycket som pågår med människor i min omgivningen och för ovanlighetens skull är det inte bra saker. Det är mycket sjukdom, av olika allvarlighetsgrad, så överlag blir det jobbigt, tungt och stressigt. Jag är glad att våra barn mår bra och att maken och jag är friska och hyfsat i balans.
 
Om nu detta, i tillägg till den dagliga tillvaron med resande och långa dagar, bidrar till mitt "kontrollerande" av känslor med hjälp av mat och sötsaker, vet jag inte, men risken är väl stor. Även om jag har helt klart för mig att för att orka, för att orka stötta och hjälpa de som har behov av mitt stöd och min hjälp, så är det ett hälsosamt liv jag behöver kasta mig in i. Insikter är en sak, men handlingarna är inte direkt enligt insikterna.
 
Jag såg en skymt av mig i en spegel på väg ut på promenad i eftermiddag, jag fyller och spänner ut min gröna vindtygsjacka så det är något rent bedrövligt. Blä.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: