Epic Fail, som ungarna hade sagt

Bortom all kontroll och reson blev ätandet igår kväll. Jag snuddade nog vid hetsätning rentav.
 
-Varför?
 
Ja, säg det. Kanske att det ena ledde till det andra och blodsockret sköt i höjden och ville vara där? Kanske en reaktion på besöket hos min mamma som var hur mysigt som helst, men att det blir så tydligt med hennes sviktande förmågor? Kanske bara kontentan av veckan som gick?
 
Idag blir det lugna gatan på matfronten trots att vi har födelsedag i familjen. Jag behöver lägga veckan som gick till handlingarna och gå tillbaka till daglig fysisk aktivitet i någon form och bort med alla snabba kolhydrater. Att vara hungrig kan jag hantera om det blir aktuellt, men autopiloten måste jag hålla mig ifrån. Punkt.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: