Lättare att fasta än att äta litet?

Inga som helst hungerkänslor på hela förmiddagen, trots att jag fastat sedan igår kväll. Ingen hunger över huvudtaget faktiskt. Det fick mig att undra om det rent av är lättare att fasta än att äta "smalt"? Skulle inte förvåna mig.
 
Jag är nöjd med besöket hos husläkaren. EKG togs och det var OK, inga konstiga biljud från hjärta eller lungor. Blodprover togs för allt relevant, liksom längd och vikt. Blodtrycket var just på gränsen, som alltid, och därför ska jag göra en 24-timmarsmätning. När alla resultat är klara fortsätter vi via telefon.
 
Som sagt, jag är nöjd. Inga pekpinnar, ingen onödig information (jag är nog ganska tydlig med att kunskapen inte är en bristvara), utan det var tydligt att det (äntligen!) finns en målsättning att arbeta proaktivt med vikt- och hälsofrågor inom primärvården.
 
Kanske är denna kontakt min spark i baken och vad jag behöver? Jag önskar så klart att det är långsiktighet som gäller från primärvårdens sida och inte en tillfällig eldsläckning, men det tror jag inte. Jag är ju seriös och det upplever jag husläkaren också vara. Det är ju bara det där med prioriteringar och resurser. Men, jag skulle väl tro att alla som jag blir f-n så mycket dyrare om infarkter och strokear sätter in...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: